Olsztyn Green Festival 2024

Olsztyn
CRS Ukiel

ZEW się budzi festiwal 2024

Lesko
Stadion Miejski

Musicalowy Pamiętnik

Warszawa
Teatr WAM

GREASE

Warszawa
Scena Relax

Bitwa o Broadway

Gdynia
Teatr Muzyczny im. Danuty Baduszkowej w Gdyni

KALYANI School Edition

Warszawa
Teatr Syrena

Balladyna bilety dla grup tel.: 519 134 877

Warszawa
Teatr WAM

DIVA 2. Lament królowej

Łódź
Teatr Kamila Maćkowiaka

Kongo

Warszawa
Teatr Capitol

Niesamowite przygody 10 skarpetek

Toruń
Teatr Muzyczny w Toruniu

Friends

Warszawa
Teatr Capitol

Cesarz

Warszawa
Teatr Ateneum

Abonament na szczęście

Warszawa
Scena Relax

Dreams

Warszawa
Teatr Capitol

Dzień Świra

Warszawa
Teatr Ateneum

NIENASYCENI

Warszawa
Garnizon Sztuki

NAPIS

Warszawa
Teatr Ateneum

CZARODZIEJSKI FLET. PRZEDSTAWIENIE DLA DZIECI / WOLFGANG AMADEUS MOZART

Warszawa
Muzeum Łazienki Królewskie

Co Jest Grane Festival 2024

Warszawa
Centrum Sztuki Współczesnej Zamek Ujazdowski

Cudowna terapia

Łódź
Teatr Kamila Maćkowiaka

Marysia ma Rysia

Toruń
Teatr Muzyczny w Toruniu

50 słów

Łódź
Teatr Kamila Maćkowiaka

Sfora | Muzyczne Kolonie: Unlearning

Rajgród
Ośrodek Wypoczynkowy Knieja i Energetyk

DIXIT DOMINUS

Warszawa
Kościół św. Anny

Morderstwo dla dwojga (Murder for Two)

Toruń
Teatr Muzyczny w Toruniu

Balladyna

Lublin
Teatr im. Juliusza Osterwy

Etran de L'Aïr (Niger) - Jedyny Koncert w Polsce

Warszawa
Pardon, To Tu

LA CENERENTOLA / GIOACHINO ROSSINI

Warszawa
Muzeum Łazienki Królewskie

Mayday Bigamistka

Wrocław
Wrocławski Teatr Komedia

Bartek Wąsik plays Ryūichi Sakamoto // 21. MILLENNIUM DOCS AGAINST GRAVITY

Warszawa
Pardon, To Tu

Widma atelier. Etiuda romantyczna

8.50
(6 ocen)
W malarskim atelier nie wolno myć okien. Chodzi o światło - kiedy zbyt natarczywie przechodzi przez szyby może zniekształcić każdą fizjonomię. Ba! Potrafi nawet zadać kłam rzeczywistości. Ten czy inny bój uczynić przegranym, kiedy w licznych sercach wciąż żywa jest chwała zwycięstwa. To tu spotykają się zblazowani modele zawodowi i aktorzy-kabotyni. W atelier są jak u siebie, jak w domu. To w ich oczach czai się wzgarda, gdy ktoś nieopatrznie przesunie sztalugę na inne miejsce. Albo - co gorsza - porzuci blejtram, wydając go na pastwę niepamięci. W atelier czas odmierza się dźwiękami. Jeden akord potrafi ożywić kilka odległych historii. Muzyka Narodowego Kompozytora grana na zdezelowanym pianinie staje się więzieniem dla aktorów. I choć wyostrzają uszy z nadzieją na pauzę, która pozwoli złapać oddech - na próżno. A gdzieś w zapomnianym kącie widmo intonuje pieśń na sobie tylko znaną, a przecież bliską i nam, melodię. Rekwizyty są tu wehikułami pamięci. Tylko, nie wiadomo gdzie przenoszą - do osobistych wspomnień? Czy może li tylko do póz obmyślonych w ramach aktorskiego zadania? Teatr Mumerus nie obiecuje odpowiedzi na powyższe pytania, ale uchyla drzwi do wnętrza i zachęca do wejścia w świat widm atelier. Projekt zrealizowano przy wsparciu finansowym Województwa Małopolskiego. Premiera: 18 listopada 2023 W spektaklu wykorzystano następujące teksty: Ryszard Berwiński „Marsz w przyszłość”, „Parabaza do Don Juana Poznańskiego/ Ostatnia spowiedź w starym kościele”, Seweryn Goszczyński, „Dziennik Sprawy Bożej”, Maria Jehanne Wielopolska „Kryjaki. O sześćdziesiątym trzecim roku opowieść”, Maria Konopnicka, "Z teki Artura Grottgera: Wojna", "Z 1835 roku", Zygmunt Krasiński, "Panie Kochanku", Mieczysław Romanowski, „Na dziś”, list do siostry z 30.XI. 1857, Juliusz Słowacki “Preliminaria peregrynacji do Ziemi Świętej”, Rajnold Suchodolski, "Pieśń do ataku" „Dalej bracia, do bułata”, Roman Zmorski „Ognia!” W spektaklu wykorzystano następujące utwory Fryderyka Chopina: Mazurek A- minor op. 17 nr 4, Preludium Des-dur op.28 nr 15, Walc C- Sharp Minor op. 64 nr. 2, , Mazurek op.61, Preludium A - minor Op. 28 nr. 2, Scherzo B-Minor op. 20,  „Trois Nouvelles Études” - No. 1 - Etude in F minor oraz pieśni: „Marsz żuawów” (muzyka – autor nieznany, słowa: Włodzimierz Wolski), „Polonez pożegnalny’ (muzyka: Jan Barcicki, słowa: Rajnold Suchodolski), „Przy sadzeniu róż” (muzyka – autor nieznany, słowa: Seweryn Goszczyński), "Warszawianka"(muzyka – autor nieznany, słowa: Wacław Święcicki). Twórcy spektaklu składają podziękowania dyrektorowi Jerzemu Zoniowi i ekipie Teatru KTO za pomoc przy realizacji spektaklu.

Występują

Realizacja

Muzycy: Michał Braszak oraz Alicja Margolin Kostiumy: Monika Gigier Asystent reżysera i rekwizyty: Agnieszka Dziedzic
więcej+

Adres i dojazd

Teatr Zależny

ul. Kanonicza 1, Kraków

Widma atelier. Etiuda romantyczna

Wydarzenie nie odbywa się w nadchodzącym czasie, ale gdy pojawi się nowy termin, damy Ci znać!

Nasze benefity

Możliwość wymiany rezerwacji najpóźniej na 3 dni przed wydarzeniem

Powiadomienia o zmianie w repertuarze

Zwracamy pieniądze w 24h lub wymieniamy na inny termin w razie odwołania wydarzenia

Nie wiesz na co się wybrać?

Zadzwoń do nas, pomożemy!